23.9.06

Επιλογή σχολικών συμβούλων.

Δε μας έφταναν όλα τα άλλα προβλήματα σε λίγο καιρό θα μείνουμε χωρίς σχολικούς συμβούλους, γιατί θα αρχίσει η διαδικασία για την επιλογή νέων, σύμφωνα με το νέο νόμο. (Ν. 3467, ΦΕΚ 128/21-6-2006)

Αξίζει να αναφέρουμε τα κριτήρια επιλογής και τις μονάδες:
1)Υπηρεσιακή κατάσταση – διδακτική εμπειρία: 10 αξιολογικές μονάδες κατά ανώτατο όριο.
2) Επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση: 26 αξιολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
3) Προσωπικότητα − γενική συγκρότηση: 20 αξιολογικές μονάδες.
4) Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου όπως αυτό συνάγεται από τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου:
44 αξιολογικές μονάδες.

64 μονάδες για τη συνέντευξη και την αξιολόγηση! 26 μονάδες από την επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση, δηλαδή από το διδακτορικό, το μεταπτυχιακό, τη συγγραφή βιβλίων, τις ξένες γλώσσες κ.λπ.

Τι κι αν κάποιος έχει αφιερώσει, εμπράκτως, όλη του τη ζωή στην εκπαίδευση, οι μονάδες δεν μπορεί να είναι περισσότερες από 26.

Έχει όμως και συνέχεια. Οι επτά κριτές που θα κρίνουν τους υποψηφίους είναι: 3 ΔΕΠ, 1 σύμβουλος ή πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, 1 σχολικός σύμβουλος, 2 αιρετοί του ΚΥΣΔΕ. Εκτός από τους αιρετούς όλοι οι άλλοι επιλέγονται από τον/την Υπουργό.

Αν νομίζετε ότι ο εξευτελισμός έχει τελειώσει, κάνετε λάθος.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να δώσουν γραπτές εξετάσεις. Το είδος των εξετάσεων είναι από τα ανήκουστα. Λέει ο νόμος: «Οι ερωτήσεις της γραπτής δοκιμασίας είναι του τύπου πολλαπλών επιλογών και αναφέρονται, κατά κύριο λόγο, στη διδακτική μεθοδολογία και παιδαγωγική για τους υποψήφιους σχολικούς συμβούλους…»

Για τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών δε χρειάζεται να σχολιάσουμε άλλο. Τα έχουμε πει κατ’ επανάληψη. Όμως, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής δεν ξανακούστηκε! Κάποιοι έχουν μπερδέψει την παιδαγωγική με τη μαγειρική. Δεν κάνουμε κέικ όταν κάνουμε μάθημα. Δε βάζουμε 500 γραμμάρια αλεύρι και 100 γραμμάρια ζάχαρη. Κάτι άλλο κάνουμε. Κι αν δεν το ξέρουν αυτοί που νομοθετούν, μπορούν να ρωτήσουν. Εκτός … κι αν έχουν συνηθίσει στο μαγείρεμα!

Πρώτη απορία: Ποιος σώφρων σύμβουλος θα δεχτεί να εξευτελιστεί μ’ αυτόν τον τρόπο;
Δεύτερη απορία: Αν οι σώφρονες σύμβουλοι αρνηθούν να εξευτελιστούν, ποιοι θα μας συμβουλεύουν;
Τρίτη απορία: Μήπως κανείς πια δε θα ενδιαφέρεται για συμβουλές, αφού το έργο των συμβούλων δε θα είναι πια συμβουλευτικό αλλά αξιολογικό;

Μπορείτε να βρείτε το νόμο στη διεύθυνση: http://www.alfavita.gr/egiklioi

2 σχόλια:

Καλαντζής Θανάσης είπε...

Και που υπάρχουν τόσα χρόνια τι πρόσφεραν;
Στο σχολείο μας βλέπαμε την κ. Σύμβουλο μια φορά το χρόνο, κατόπιν ραντεβού, μαζί με τους συναδέλφους γειτονικού σχολείου, λέγαμε διάφορες γενικότητες για καμιά ώρα και τέλος δίναμε ραντεβού για την επόμενη χρονιά.
Κι ακόμα: Ενώ κάθε Ιούνιο ζητούσε τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων δεν λαμβάναμε κάποιο σχόλιο ή παρατήρηση. Μάλιστα κάποιος παλαιότερος Σύμβουλος (καλή του η ώρα) κυκλοφόρησε και βιβλίο με θέματα που συγκέντρωνε.
Ίσως οι μεταξύ μας συζητήσεις βοηθήσουν περισσότερο.

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ είπε...

Συμφωνώ απόλυτα και καταθέτω την εμπειρία μου από επίσκεψη σε σχολείο της Νορβηγίας. Όταν ρωτήσαμε τους συναδέλφους για την αξιολόγηση του έργου τους και το σχολικό σύμβουλο μας απάντησαν ότι δημιουργείται μια ομάδα καθηγητών της ίδιας ειδικότητας με προεξάρχοντα τον πιο έμπειρο συνάδελφο και αυτή η ομάδα έχει την ευθύνη του συντονισμού και της αξιολόγησης του έργου στο σχολείο. Με γνώμονα φυσικά τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας.
Αυτό νομίζω είναι και πιο ουσιαστικό και περισσότερο ωφέλιμο από την εθιμοτυπική επίσκεψη τπυ δικού μας συμβούλου.



Για κάτι άλλο εκτός από λόγια και ατέρμονες συζητήσεις στον ιστοχώρο μου

"Ελληνικός Πολιτισμός"

Κάθε συνεργασία είναι καλοδεχούμενη!