18.11.08

Τρίμηνα

Πέρασε κοντά ένας μήνας από την προηγούμενη ανάρτηση. Ας γκρινιάξω, λοιπόν, για άλλη μια φορά μετά από την μπλογκανάπαυση, η οποία οφείλεται κατά ένα μέρος και στις πολλές υποχρεώσεις στο Γυμνάσιο.

Μία από τις αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στο λύκειο ήταν η αντικατάσταση των 3 τριμήνων από τα 2 τετράμηνα. Δυστυχώς, αυτή η μείωση δεν πέρασε στα γυμνάσια. Ίσως να φαίνεται ασήμαντο γεγονός για κάποιον που δεν έχει σχέση με τα εκπαιδευτικά θέματα, είναι όμως αρκετά σημαντικό.
Αν η διδακτική χρονιά χωρίζεται στα τρία (τρίμηνα), τότε θα πρέπει να βγουν τρεις προφορικοί βαθμοί, ένας για κάθε τρίμηνο. Ο προφορικός βαθμός προκύπτει από την καθημερινή εξέταση και από τα υποχρεωτικά γραπτά διαγωνίσματα. Η χρονιά, βεβαίως, υποτίθεται ότι αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου. Στην πραγματικότητα όμως, σε πολλά σχολεία της Ελλάδας, παρόλες
τις μεγαλόστομες διακηρύξεις των εκάστοτε υπουργών, η χρονιά αρχίζει ουσιαστικά στις αρχές ή στα μέσα ή και στα τέλη του Οκτώβρη! Κι ενώ η χρονιά μόλις έχει αρχίσει, εμείς θα πρέπει να βγάλουμε βαθμούς, δηλαδή να αξιολογήσουμε την πορεία των μαθητών, των μαθητών που καλά καλά δεν ξέρουμε ούτε τα ονόματά τους. Αρχίζει, λοιπόν, ένας αγώνας δρόμου για να παραδώσουμε ύλη, ώστε να βάλουμε διαγώνισμα, για να έχουμε στις 30 Νοεμβρίου, που τελειώνει το τρίμηνο, τους πρώτους βαθμούς. Με άλλα λόγια ΧΑΜΟΣ! Υπάρχει και μια ωραία σχετική παροιμία: "Τρεχάτε ποδαράκια μου, να μη σας χέσει ο κώλος". Τα θύματα; Γνωστή η απάντηση...
Οι μαθητές, περνούν ένα μήνα, συνήθως το Νοέμβριο, στον οποίο θα πρέπει να διαβάζουν, για να γράψουν στα διαγωνίσματα. Υπολογίστε ότι τα μαθήματα στα οποία γράφουν διαγώνισμα είναι περίπου 14 με 16...ΠΑΝΙΚΟΣ!

Μήπως θα έπρεπε γενικότερα να αναδιοργανώσουμε τον εκπαιδευτικό χρόνο αλλά και τις εκπαιδευτικές αργίες;

2 σχόλια:

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ είπε...

Φυσικά Γιάννη η αναδιάρθρωση του σχολικού χρόνου είναι σημαντικός παράγοντας αλλαγής της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Και όχι μόνο από τρίμηνο σε τετράμηνο αλλά να εξετάσουμε και τη χρονική διάρκεια της ώρας (αυτό το 45λεπτο που ποτέ δεν είναι)και τον ημερήσιο χρόνο των μαθημάτων με μια ριζική αναδιαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος. Αλλά μεταξύ μας σ'αυτή τη χώρα, των εραστών της τελματωμένης κοιλάδας, περιμένει να αλλάξει τίποτα;

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Γεια σου, Γιάννη, μαύρα μάτια!
( Και δεν εννοώ πως θα μαυρίσουν τα ματάκια σας, να διορθώνετε τα διαγωνίσματα του α΄τριμήνου..)

Δίκιο έχεις. Να δεις, πάντως, που ΚΑΙ στο Λύκειο, παρόλο το "τετράμηνο" διάστημα, η πίεση και η συσώρρευση των προς εξέταση μαθημάτων είναι εξίσου έντονες.
("Κάτι, αλήθεια, συμβαίνει εδώ"...)
Η σκέψη του Ευθύμιου περί αναγκαιότητας ριζικής αναδιαμόρφωσης του αναλυτικού είναι, νομίζω, πολύ ουσιαστική. Αλλά... Τα είπαμε, τα ακούσαμε...
Καλό βράδυ.



Για κάτι άλλο εκτός από λόγια και ατέρμονες συζητήσεις στον ιστοχώρο μου

"Ελληνικός Πολιτισμός"

Κάθε συνεργασία είναι καλοδεχούμενη!