15.1.09

Ο διάλογος

Αν θυμάμαι καλά, ο πρώτος διάλογος για την Παιδεία έγινε την εποχή που υπουργός παιδείας ήταν ο Σουφλιάς. Είχε τυπώσει τότε ο υπουργός ειδικά ερωτηματολόγια για τους εκπαιδευτικούς, για τους μαθητές και δε θυμάμαι για ποιους άλλους. Τα είχαμε συμπληρώσει, τα στείλαμε και μετά ο Σουφλιάς ... έπαψε να είναι υπουργός!

Τα ερωτηματολόγια κάπου συγκεντρώθηκαν, υποθέτω, κάποιος θα τα διάβασε, θα κωδικοποίησε τις απαντήσεις, ίσως και να έβγαλε κάποιο συμπέρασμα. Ίσως και να μην τα διάβασε κανείς. Δε μου φαίνεται περίεργο. Την απορία μου όμως εξακολουθώ να την έχω: τι να έγιναν όλα εκείνα τα ερωτηματολόγια;
Μετά τον Σουφλιά ήρθαν κι άλλοι υπουργοί. Έχασα πια τον μπούσουλα ποιοι από αυτούς ξεκίνησαν διάλογο για την παιδεία.

Κάποια στιγμή έγιναν της μόδας οι επιτροπές "σοφών. Επί Σημίτη πρέπει να ήτανε. Τότε είχαμε σοφούς για την οικονομία (επιτροπή Σπράου), επιτροπή για το ασφαλιστικό, επιτροπή για την παιδεία κλπ. Η επιτροπή σοφών είναι μια ωραία ιστορία. Βάζει η κυβέρνηση κάποιους σοφούς για να αποφανθούν για μια σειρά θεμάτων. Η κοινή γνώμη, που έχει ήδη πληροφορηθεί μέσω διαρροών τις αποφάσεις της επιτροπής, αντιδρά. Η κυβέρνηση όμως δε φέρει καμία ευθύνη, αφού οι προτάσεις δεν ήταν δικές της, αλλά της επιτροπής!

Τα τελευταία χρόνια έχουμε και τα δύο. Και τους σοφούς και το διάλογο. Η Μαριέτα ήθελε να κάνει διάλογο, ο Στυλιανίδης ήθελε να κάνει διάλογο, ε τι να κάνει και ο Άρης, είπε να κάνει κι αυτός ένα διάλογο!

Τόσα χρόνια διαλεγόμαστε σ' αυτόν τον τόπο.

Τώρα θα πρέπει να διαλεχθούμε για άλλη μια φορά για την περιβόητη εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πιστεύει κανείς ότι οι κυβερνήσεις που τόσα χρόνια νομοθετούσαν εξεταστικούς νόμους άλλαξαν άποψη και συμφώνησαν με το πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών για αποδέσμευση του Λυκείου από τις εξετάσεις ή για την κατάργηση των εξετάσεων; Γίνονται τέτοιες αλλαγές από τη μια μέρα στην άλλη; Να που γίνονται. Γιατί όμως;

Αν νομιμοποιηθούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα υπάρξει το εξής πρόβλημα. Από τη μια θα έχουμε δημόσια πανεπιστήμια στα οποία για να μπει κάποιος θα χρειάζεται να δώσει εξετάσεις και να γράψει κατά μέσο όρο 10 και από την άλλη θα έχουμε τα ιδιωτικά στα οποία θα μπαίνει όποιος θέλει μ' ότι βαθμό κι αν έχει, κάτι σαν το μπάτε σκύλοι αλέστε, της παροιμίας, σαν αυτό που γίνεται ως τα σήμερα.

Για να μην υπάρξει αυτή η "αδικία" δύο τινά πρέπει να γίνουν:
α) ή οι μαθητές να δίνουν εξετάσεις και για τα δημόσια και για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή
β) να καταργηθούν οι εξετάσεις.

Πάντως θα γελάσουμε πάρα πολύ αν δούμε την ΟΛΜΕ, υπερασπιζόμενη το δωρεάν δημόσιο πανεπιστήμιο, να διαφωνεί με την ελεύθερη πρόσβαση.

Ερώτηση: Γιατί η κυβέρνηση δεν εξαγγέλλει ευθέως τη θέση της; Μήπως σκοπεύει να την πουλήσει ως προεκλογική υπόσχεση;

2 σχόλια:

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Να σε συγχαρώ, συνάδελφε, για την ψύχραιμη, σεμνή σου κατάθεση.
Δεν το λέω ειρωνικά. Εγώ νιώθω πως, μετά από τόσα χρόνια ( τουλάχιστον γι΄αυτά που είμαι εκπαιδευτικός, λέω..)..διαλογολογία, δεν είμαι σε θέση να ελπίσω σε κάτι απ' αυτή τη διαδικασία, να πιστέψω σε κάτι, να επενδύσω.
Αλλά και ούτε για τα ίδια τα θέματα ( Πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, ιδιωτικά ΑΕΙ κλπ). Γιατί κάτι μου λέει πως , όπως και αν διευθετηθούν αυτά, η εκπαίδευσή μας δε θα βγει από το τέλμα της;

( Και να φανταστείς πως σχεδόν απαγορεύω στον εαυτό μου να μηδενίζει...)

Καλησπέρες.

ΦΩΚΑΣ είπε...

http://fokas2000hotmailcom.blogspot.com/



Για κάτι άλλο εκτός από λόγια και ατέρμονες συζητήσεις στον ιστοχώρο μου

"Ελληνικός Πολιτισμός"

Κάθε συνεργασία είναι καλοδεχούμενη!