6.9.09

Νέα χρονιά - Καλή χρονιά

Αρχίζει και πάλι η νέα σχολική χρονιά.

Το σημαντικό νέο για φέτος θα είναι οι υπολογιστές στους μαθητές της Α' Γυμνασίου.
Μπαίνει, λοιπόν, και η ελληνική εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή. Ουάου που λένε κι οι Αμερικάνοι.

Βέβαια δε θα γίνονται όλα τα μαθήματα με τη βοήθεια του υπολογιστή... Από τα φιλολογικά, για παράδειγμα, θα διδάσκεται μόνο η Ιστορία.

Όχι πως θέλω να γκρινιάξω, αλλά κάποια πράγματα, βρε παιδί μου, βγάζουν μάτι.
Έχω κι ένα κιλό απορίες:

Ποιοι συνάδελφοι ξέρουν τι να κάνουν και πώς να το κάνουν, τώρα που οι μαθητές τους θα έχουν υπολογιστή;

Ξέρουμε ότι παρόλο που πολλοί συνάδελφοι πήγαν στην επιμόρφωση α' επιπέδου, και πέρασαν την πιστοποίηση, δε θυμούνται σχεδόν τίποτε απ' αυτά που έμαθαν· δυστυχώς με δική τους ευθύνη ή εξαιτίας της ανευθυνότητάς τους.

Οι συνάδελφοι των άλλων ειδικοτήτων (θεολόγοι, ξενόγλωσσοι) που διδάσκουν ιστορία ως δεύτερη ανάθεση, και τραβούν τα μύρια όσα με το μάθημα, λόγω ασχετοσύνης, τώρα τι θα κάνουν;

Οι μαθητές θα κουβαλούν στο σχολείο τον υπολογιστή καθημερινά, μαζί με τα σχολικά βιβλία; Με άλλα λόγια 10 κιλά τα βιβλία και άλλα 2 ο υπολογιστής σύνολο 12 κιλά στην πλάτη τους;

Αν κάποιος μαθητής κουβαλήσει τον υπολογιστή του στο σχολείο και τελειώσει η μπαταρία του τι θα γίνει; Θα τον αποβάλουμε, όπως συνηθίζουν αρκετοί συνάδελφοι, όταν οι μαθητές τους δε φέρνουν τα βιβλία τους;

Αυτά τα τόσο ωραία προγράμματα (!!!!!!) που υπάρχουν για τα μαθήματα (δες στο Π.Ι.) αυτά θα δουλέψουν οι συνάδελφοι στην τάξη;

Μήπως θα εφαρμοστούν οι ωραίες, πλην όμως ανεφάρμοστες λόγω χρόνου διδακτικές προτάσεις όσων έχουν περάσει από την επιμόρφωση β' επιπέδου; Αναφέρω για παράδειγμα την ωραιότατη και πληρέστατη δουλειά δύο συναδελφισσών για την ασπίδα του Αχιλλέα, για την οποία απαιτούνται οκτώ (8) ώρες διδασκαλίας, όταν στο κανονικό μάθημα αφιερώνονται 2 λεπτά. (δες εδώ)

Ξέρει κανείς αν προβλέφτηκε σε κάποιο σχολείο η διαμόρφωση των χώρων; Να υποθέσω πως οι τάξεις θα χρειάζονται πλήθος από πρίζες, ανάλογη διάταξη των θρανίων κ.τ.λ. Στην αρχή κάτι ακούστηκε ότι κάτι θα γίνει σε επιλεγμένα σχολεία σ' όλη την Ελλάδα, αλλά από τη στιγμή που υπολογιστή παίρνουν όλοι οι μαθητές, άρα... Κι αν ένα σχολείο έχει 2, 3, 4, 5 τμήματα στην Α' τάξη, φαντάζεστε τι υλικοτεχνικές υποδομές απαιτούνται στα σχολεία; Κι αυτά μόνο για φέτος, γιατί υποθέτουμε ότι υπολογιστή θα πάρουν οι μαθητές και της επόμενης χρονιάς και της μεθεπόμενης κ.ο.κ.

Μήπως κάτι για εσωτερικό δίκτυο στην κάθε τάξη; Λογικά οι ασκήσεις και το επιπλέον υλικό δε θα δίνονται σε φωτοτυπίες αλλά σε ηλεκτρονικό αρχείο, κι αυτό χωρίς δίκτυο δεν εφαρμόζεται! Εκτός κι αν ο κάθε μαθητής κουβαλάει και το φλασάκι του και ο καθηγητής μεταφέρει τα αρχεία σε κάθε φλασάκι χωριστά. (Χι χι χι... στα προηγούμενα μπορούσαμε να χαμογελάσουμε· εδώ γελάμε πολύ!)

Μήπως θα γίνει τελικά της κακομοίρας;

Μήπως τελικά οι μόνοι κερδισμένοι θα είναι α) οι μαθητές που θ' αποοκτήσουν δωρεάν Η/Υ και θα μπορούν να κάνουν chat με τους φίλους τους, και β) τα καταστήματα που θα τρελαθούν στις πωλήσεις.

Δεν είναι λίγα τα λεφτά Άρη... 450€ Χ 110.000 μαθητές = 49.500.000 €



Εκτός από τους υπολογιστές έχουμε κι άλλα ωραία(!) νέα.

Γράφτηκε η νέα γραμματική, αναρτήθηκε στον ιστοχώρο του Π.Ι., αλλά τελικά στα σχολεία στάλθηκε η παλιά γραμματική και το παλιό συντακτικό!!!!



Εκείνος ο διάλογος για την Παιδεία που είχε ξεκινήσει και μάλλον θα έφτανε στο τέλος του, τώρα τι θα γίνει. Αν εκλεγεί το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει ο ίδιος ή θα ξεκινήσει νέος διάλογος από νέα μηδενική βάση... (Κουράζομαι μόνο που το σκέφτομαι)


Τι άλλο θα δουν τα μάτια μας φέτος;

Αγιασμός, Εκλογές, 28η Οκτωβρίου, γρίπη, ίσως ξανά εκλογές, Χριστούγεννα, γρίπη, ίσως ξανά εκλογές, Πάσχα, τέλος.

Αν κάνουμε μάθημα φέτος, θ' ανάψω μια λαμπάδα στους τρεις ιεράρχες...


Kαλή χρονιά

9 σχόλια:

gyristroula2 είπε...

Καλή χρονιά, συνάδελφε. Δίκιο έχεις όλα δύσκολα φαντάζουν, αλλά έστω κι ανοργάνωτα και αρπακολλατζίδικα, ας μπούμε λίγο στον 21ο αιώνα, γιατί ούτε στον 20ο δεν έχουμε μπει από άποψη μέσων και υποδομής.
Μπορούν να αντιμετωπισθούν αυτές οι δυσκολίες, μόνο αυτή με τους συναδέλφους που παρακολούθησαν επιμόρφωση, πήραν υπολογιστή και τα "ξέχασαν" όλα δεν θέλω να τη συζητήσω καν. Αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα θα είχαν απολυθεί εν ψυχρώ. Δεν μπορούμε να περιθάλπουμε άλλο την αβελτηρία και τη στασιμότητα. Ας δείξουν λίγη καλή θέληση και οι ίδιοι οι μαθητές τους θα τους βοηθήσουν να τα θυμηθούν, είμαι σίγουρη.
Το βάρος της τσάντας κανονικά θα μηδενισθεί, αφού θα έχουν όλα τα βιβλία και τα "τετράδια" φορτωμένα στον υπολογιστή τους. Μόνο ένα δυο τετράδια για τα υπόλοιπα μαθήματα θα έχουν.
Υπάρχει και η ασύρματη σύνδεση, αλλά δεν ξέρω αν είναι ασφαλής, ακούγονται πολλά.
Είμαι επίσης σίγουρη πως κανένας δεν θα έρχεται με αφόρτιστη μπαταρία, όπως δεν έρχονται με αφόρτιστο κινητό.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, είχα τόσα να κάνω!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Γεια σου, συνάδελφε! Καλή χρονιά:-)

Επειδή περίπου συνυπογράφω τις απορίες σου, προτιμώ να κρατήσω το ύφος του κειμένου που σ' εμένα τουλάχιστον προδίδει ένα δυναμισμό.
Έτσι κι αλλιώς - τα γράφεις κι εσύ - γιατί διαμαρτύρεσαι; Με τις εκλογέςς παγώνουν τα πάντα, με τη γρίππη παγώνουν τα πάντα, με το κρύο παγώνουν τα πάντα. Μια ζωή το υπουργείο σχεδιάζει κι εμείς αυτοσχεδιάζουμε. Ε, ας το κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε φέτος, που λέει κι η Γυριστρουλία μας.
Καλή χρονιά ( πες πες...)

Ανώνυμος είπε...

είπε...
-Αγαπητέ Γιάννη και φίλοι του μπλοκ του.
-Στο μπλοκ σας μπαίνω απρόσκλητος, γιατί δεν είμαι φιλόλογος.Μπαίνω γιατί θέλω να συζητήσω μαζί σας ορισμένα θέματα για το λόγο και ειδικά για τη δομή του, με την οποία από σύμπτωση καταγίνηκα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
-Με απασχόλησαν θέματα/ προβλήματα όπως πώς κάνουμε μια περιγραφή και ποια κυρίως λογική χρησιμοποιούμε για να την κάνουμε,υπάρχει μόνο ένα είδος περιγραφής ή περισσότερα και ποια είναι αυτά,ή με άλλα λόγια υπάρχει μόνο ένα είδος περιγραφικής παραγράφου ή περισσότερα, ποια είναι η θεματική πρόταση μιας παραγράφου και ποιες οι λοιπές της προτάσεις; Είναι χρήσιμος ο όρος λεπτομέρειες ή προκαλεί σύγχυση και με ποιον άλλο όρο πρέπει να αντικατασταθεί στην περιγραφή;Τι ρόλο παίζουν οι επεξηγήσεις, είναι βασικό στοιχείο μιας παραγράφου ή μπορεί να λείψουν χωρίς να αλλοιωθεί η υφή της,και παραπέρα πώς μπορούμε να ονομάσουμε διάφορες πληροφορίες που βάζει ένας συγγραφέας σε μια περιγραφική παράγραφο, είναι βασικό της στοιχείο ή μπορεί να λείψει; Πώς συνδέονται μεταξύ τους οι παράγραφοι σε ένα περιγραφικό κείμενο; συμμετέχει ο χρόνος στην περιγραφή και πώς;
-Παρόμοια προβλήματα αντιμετώπισα και κατά την εξέταση της αφηγηματικής παραγράφου.
-Και φυσικά και κατά την εξέταση του αποδεικτικού λόγου. Και παραπέρα, πώς διακρίνεται ο αποδεικτικός από το στοχαστικό λόγο, και πώς ο αποδεικτικός από τον λόγο πειθούς;
- Στον αποδεικτικό λόγο, μάλιστα, με απασχόλησε πολύ, γιατί τη βρήκα να περιέχει ταυτολογίες και χαοτικές σκέψεις, η προβληματική φράση ότι η αποδεικτική παράγραφος "αναπτύσσεται με λεπτομέρειες, με επεξηγήσεις, με αιτιολόγηση, με παραδείγματα, με σύγκριση και αντίθεση, με διαίρεση, με ορισμό, με επιχειρήματα, με αναλογία, με συλλογισμό, ή με συνδυασμό αυτών των μεθόδων". Τι είναι το παράδειγμα, η αιτιολόγηση, η σύγκριση και αντίθεση,το προϊόν από μια διαίρεση; Μήπως είναι οι προκείμενες, δηλαδή οι αποδεικτικές προτάσεις του συλλογισμού, που έχει ως συμπέρασμα τη θεματική πρόταση ή την κατακλείδα;Και μήπως ο ορισμός, το επιχείρημα, η αναλογία δεν είναι συλλογισμός; άρα μήπως ο τρόπος δόμησης μιας αποδεικτικής παραγράφου είναι ένας και μόνον; δηλαδή με συλλογισμό;Μήπως είχε δίκαιο ο Αριστοτέλης που είπε στα Αναλυτικά του ότι "έστι δε απόδειξις, συλλογισμός τις";
-Εξάλλου, βρήκα στη Ρητορική του να λέει ο Αριστοτέλης ότι το παράδειγμα είναι επαγωγικός συλλογισμός, ή όπως πιο διευκρινιστικά μπορούμε να πούμε ότι είναι το ένα στοιχείο ενός επαγωγικού συλλογισμού με δεύτερο στοιχείο τη θεματική πρόταση ή την κατακλείδα.
-Το προζύμι για την εξέταση της δομής του λόγου το πήρα από τα σχολικά βιβλία Έκφραση- Έκθεση και από την "Παράγραφο" του Νίκου Γρηγοριάδη.Επειδή όμως, εξετάζοντας διάφορα κείμενα, βρήκα να μην απαντάει η σημερινή θεωρία δομής σε πολλά ζητήματα,καταγίνηκα να τη βελτιώσω.Νομίζω ότι την βελτίωσα αρκετά, και αυτό ακριβώς θα ήθελα να συζητήσω μαζί σας. Να σας θέσω δηλαδή υπόψη τα συμπεράσματά μου γι' αυτήν και για εκείνη την περίπτωση και να ελέγξετε τη σωστότητά τους, να τα βελτιώσετε ή και να τα απορρίψετε.
-Σε ορισμένα, αν όχι σε πολλά σημεία, θα με βρείτε αντίθετο με τη σημερινή θεωρία δομής. Πχ λέει αυτή ότι η περιγραφή προχωρεί παραγωγικά, ενώ κατά τη γνώμη μου προχωρεί διαιρετικά από το αντικείμενο στα μέρη και τα χαρακτηριστικά τους.Λέει επίσης, ότι η θεματική πρόταση μιας παραγράφου μπορεί να βρίσκεται και στο μέσον της, ενώ κατά την επιχειρηματολογία μου μπορεί να βίσκεται στο τέλος της ως κατακλείδα/ συμπέρασμα, ή στην αρχή της ως θεματική πρόταση, αλλά ποτέ στο μέσον της παραγράφου.
-Θα ήμουνα πολύ ευτυχής αν θα θέλατε να ξεκινήσουμε μια τέτοια συζήτηση, για το πώς δηλαδή θα βελτιώσουμε τη θεωρία δομής που υπάρχει σήμερα.Και νομίζω ότι εσείς που ζείτε την εκπαίδευση είστε οι πιο κατάλληλοι για κάτι τέτοιο.
-Υπογραφή, ο απρόσκλητος.

9/07/2009 6:14 μμ

Γιάννης είπε...

"Απρόσκλητε" φίλε, εννοείται πως δεν είσαι απρόσκλητος.
Υποθέτω πως είσαι ο ίδιος που έχεις σχολιάσει και σε άλλες αναρτήσεις.

Προσπάθησα πολλές φορές να μπω στο μπλογκ σου, αλλά δεν τα κατάφερα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κάνω λάθος! Αν ήταν ελεύθερη η είσοδος νομίζω θα ήταν καλύτερα και ευκολότερα για όλους.

Είχαμε συμφωνήσει να ξεκινήσουμε μια πιο συστηματική συζήτηση για την παραγωγή κειμένου, και παρόλο που ο Οδυσσέας ετοίμασε και το σχετικό δικτυακό τόπο, τελικά δεν προχώρησε.

Η συζήτηση κάλλιστα θα μπορούσε να μεταφερθεί στο δικό σου το χώρο. Αρκεί να μπορούμε να μπούμε.

Ανώνυμος είπε...

-Αγαπητέ Γιάννη (ας μου επιτραπεί ο ενικός.)
-Ευχαριστώ θερμά για την απάντηση.
-Ναι, είμαι ο ίδιος που έχω κάνει αναρτήσεις και σε άλλες σελίδες του μπλόκ σου.
-Είμαι μεγάλης ηλικίας, 73 δηλαδή ετών, και δεν τα καταφέρνω με το διαδίκτυο. Κάπου λοιπόν έχω κάνει λάθος στο μπλοκ μου και δεν μπορεί να μπεί κανείς εύκολα.Χρησιμοποιώ το ψευδώνυμο mikrosarisτ με το οποίο ίσως να μπορέσετε να με εντοπίσετε και να βρείτα το μπλοκ "Παράγραφος και η δομή της".
-Με τη βοήθεια ενός φίλου, νεαρού, επιστήμονα της πληροφορικής,θα προσπαθήσω πάντως την εβδομάδα που μας έρχεταινα διορθώσω το λάθος για να μπορείτε να γράφετε εύκολα τις απόψεις σας.
-Ο απρόσκλητος (Δημήτριος Τσαμαρδίνος,Θεσσαλονίκη)

Ανώνυμος είπε...

-Φίλε Γιάννη,
-Προσπάθησα αλλά δεν ξέρω αν τα κατάφερα να κάνω προσβάσιμο το μπλοκ μου "Παράγραφος και η δομή της".
-Επειδή δεν βρίσκω άλλο τρόπο,θα γράψω στο μπλοκ σου λίγες σκέψεις για τη διαφορά του αποδεικτικού λόγου από τον περιγραφικό και αφηγηματικό.
-Στην περιγραφή καιστην αφήγηση συμμετέχει εκτός από τη λογική της διαίρεσης, που αμέσως φαίνεται, και η συλλογιστική λογική. Μόνον που αυτή δεν φαίνεται.
-Όταν λέμε δηλαδή σε μια περιγραφή "το κόκκινο τριαντάφυλλο",αυτό είναι αποτέλεσμα ενός ή μιας πληθώρας συλλογισμών που έχουμε κάνει και αυτό το συμπέρασμα/αποτέλεσμα γράφουμε στην παράγραφό μας.
-Αλλά δεν γράφουμε πώς το βγάλαμε.Δεν παραθέτουμε δηλαδή προκείμενες (αποδεικτικές προτάσεις).
-Τα ίδια συμβαίνουν και με την αφήγηση (πχ λέμε χθες πήγα στην Αθήνα, αλλά δεν προσκομίζουμε αποδείξεις που να πείθουν τον αναγνώστη ότι όντως πήγα στην Αθήνα- ο αναγνώστης δέχεται αυτό που του λέμε, εκτός αν αυτό το λέμε σε δικαστήριο που θα μου ζητήσει τεκμήρια).
-Ο αναγνώστης σε μια περιγραφική ή αφηγηματική παράγραφο δέχεται α πριόρι,είναι διατεθειμένος να δεχθεί α πριόρι, αυτό που ο συντάκτης του κειμένου, και της παραγράφου,αναφέρει.
-Με άλλα λόγια και συνοπτικά, η βασική διαφορά μεταξύ αποδεικτικού λόγου και περιγραφικού, όπως και αφηγηματικού, είναι ότι στον αποδεικτικό αναφέρουμε προκείμενες (αποδεικτικές) για κάθε γνώμη που εκφράζουμε, για κάθε δηλαδή συμπέρασμά μας, ενώ στην περιγραφή και στην αφήγηση λέμε απλώς το συμπέρασμά μας χωρίς αποδεικτικές (κόκκινο τριαντάφυλλο- χθες πήγα στην Αθήνα).
-Τώρα, αν ο αναγνώστης ενός περιγραφικού ή αγηφηματικού κειμένου έχει αμφιβολίες, δεν έχει παρά να διαβάσει ένα άλλο ή άλλα περιγραφικά κείμενα με το ίδιο θέμα, ή άλλα αφηγηματικά κείμενα με το ίδιο θέμα. Έτσι δεχόμαστε την περιγραφή της φορεσιάς που μας κάνει η Ι. Παπαντωνίου για τη Νύφη των Μεσογείων (βλέπε το κείμενο στο α τεύχος του Έκφραση- Έκθεση)και χαιρόμαστε που μάθαμε πώς είναι η παροδοσιακή αυτή φορεσιά. Έτσι, επίσης, δεχόμαστε την αφήγηση που μας κάνει ο δείνα ιστορικός για το πού πήγε και τι έκανε την τάδε εποχή ο Ιούλιος Καίσαρας στη Γαλατία.
-Εάν σε ένα περιγραφικό ή αφηγηματικό κείμενο, αναφέρουμε αποδείξεις για κάτι που λέμε, τότε το μετατρέπουμε σε αποδεικτικό. Ή στοχαστικό: Έτσι η Καίτη Τσιτσέλη περιγράφοντας ένα βιβλίο ως βαρύ, αρχίζει να αναζητά αν είναι σωστό ή λάθος που το χαρακτήρισε βαρύ και εκφραζει διάφορες απόψεις (διάφορα δηλαδή συμπεράσματα)για το αν έκανε σωστή ή όχι περιγραφή του. (Βλέπε το κείμενό της σε τεύχος του Έκφραση- Έκθεση).
-Υπογραφή: ο απρόσκλητος

N.Ago είπε...

Καλή χρονιά,δάσκαλε!

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ είπε...

Ε δεν αντέχεται άλλο η γκρίνια σας! Τι άλλο θέλετε επιτέλους για να αναγνωρίσετε το μεγαλείο του σχεδιασμού και του οράματος των εμπνευστών της εισαγωγής των Η/Υ στο σχολείο;;; Λάπτοπ θέλατε σας φέραμε! Διαδραστικό πίνακα ζητούσατε σας προμηθεύουμε! Ηλεκτρονικό βιβλίο επιθυμούσατε, το κάναμε πραγματικότητα!
Πρίζες σας λείπουν θα σας δώσουμε! Λογική μόνο μη ζητάτε, γιατί ποιός την έχασε για να τη βρούμε εμείς!!!

( Υπουργός, Γεν. Γραμμ, Διευθυντές, και το κακό συναπάντημα)

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που το συζητάτε εσείς οι καθηγητές, οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, το θέμα για τους υπολογιστές που θα μπούνε στα σχολεία, το σκέφτομαι το πράγμα πολύ.
Νόμισα όταν το άκουσα στην τηλεόραση, ότι είχαν προβλεφθεί τα πάντα, ή έστω τα περισσότερα, και από ό,τι καταλαβαίνω δεν προβλέφθηκε τίποτα.
Καλά, δεν γίνηκε ένα προκαταρκτικό πείραμα; δεν γίνηκε ένα σχολείο όπου να δοκιμαστεί το ζήτημα; Κατευθείαν οι (μη)αρμόδιοι ορμήξανε στο πώς να τα οικονομήσουνε; τόση χυδαιότητα;
Οι εισαγωγείς τρίβουν τα χέρια τους, αλλά το ερώτημα είναι και ποιοι άλλοι ακόμα. Να υποψιαστούμε τους κολλητούς του;ποιανού τάχα; Πάω να πω του υπουργού, του υφυπουργού, του γενικού γραμματέα, του τάδε ή δεινα διευθυντού του υπουργείου, και δεν το λέω γιατί φοβάμαι τον ποινικό νόμο για τη συκοφαντική δυσφήμηση. Δεν το λέω λοιπόν και ψάχνω να βρω ποιοι άλλοι ακόμα τρίβουν τα χέρια τους.
Γιατί οπωσδήπτε κάποι τα τρίβουν.
Η δημοκρατία μας είναι έμμεση σε όλες τις εκφάνσεις της. Ακόμα και στην τοποθέτηση υπολογιστών στα σχολεία.
Το φυσιολογικό θα ήταν να το αναλάβουν μερικοί από εσάς τους καθηγητές,κάποιοι που ξέρουν από υπολογιστές, να το ερφαρμόσουν για να δουν οι όσα πρέπει να δούν και τότε να γενικευθεί το μέτρο.
Μακάρι να διιαψευστώ και να εφαρμοστεί με επιτυχία το μέτρο.
Αλλά μάλλον θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι καιθα την πληρώσουμε εμείς οι φορολογούμενοι.
Υπογραφή, ένας φουκαράς φορολογούμενος



Για κάτι άλλο εκτός από λόγια και ατέρμονες συζητήσεις στον ιστοχώρο μου

"Ελληνικός Πολιτισμός"

Κάθε συνεργασία είναι καλοδεχούμενη!