19.10.09

28 Οκτωβρίου και ρατσισμός

Εδώ και μέρες ετοιμάζουμε τη γιορτή της 28ης.

Από τα 20 παιδιά της ομάδας περίπου οι 13 είναι παιδιά μη ελληνικής υπηκοότητας, μη ελληνικής καταγωγής. Αυτά τα παιδιά θα μιλήσουν για τον πόλεμο, για τον αγώνα των Ελλήνων ενάντια στο φασισμό!
Τι ειρωνεία! Θα μιλήσουν κατά του φασισμού, θα συμπεριφερθούν σαν Έλληνες θα τραγουδήσουν σαν Έλληνες, όταν εμείς οι Έλληνες τους στερούμε το δικαίωμα να γίνουν Έλληνες, αν το θελήσουν. Η ελληνική νομοθεσία σ' αυτό το ζήτημα είναι από τις πιο φασιστικές στην Ευρώπη. Φροντίζουμε να διατηρήσουμε τη καθαρότητα της φυλής!

Πάνω που κυλούσαν οι μέρες ήσυχα και όμορφα ήρθε και η κατάληψη. "Καθιερωμένη" θα τολμούσα να την πω· όχι βέβαια ότι λύθηκε και κανένα αίτημα από την περσινή!

Ήρθαν απ' έξω και κάποιοι "αγανακτισμένοι" γονείς.
Δύο θέματα έθιξε κάποιος απ' αυτούς: Το πρώτο είχε να κάνει με τη λογική απορία πού βρήκαν τα κλειδιά οι μαθητές; Σωστό ερώτημα, είπα· άλλωστε, το ίδιο είχα σκεφτεί και γω. Η συνέχεια όμως ήταν αυτή που έπρεπε να περιμένω, ...τα έδωσαν οι καθηγητές, είπε ο γονιός, για να χάσουν μάθημα... Το δεύτερο πια ήταν αναμενόμενο: Ποιοι κάνουν την κατάληψη; Μα φυσικά οι ξένοι... Είδε απλώς ο γονιός κάποιες φάτσες στο 30 Χ 50 παράθυρο της αυλόπορτας κι έβγαλε το συμπέρασμα. Γνωστή συμπεριφορά.

Σαν να μην έφταναν οι δηλώσεις των αγανακτισμένων γονιών, ήρθαν και οι αγανακτισμένοι καθηγητές. Ο ένας, που τόσον καιρό με διάφορες προφάσεις έκανε μάθημα μόνο 5 μέρες, έβγαλε το μπουφάν κι ήταν έτοιμος να σκαρφαλώσει το μαντρότοιχο, φωνάζοντας και βρίζοντας· ήθελε να δείξει τέλος πάντων την ελληνική μαγκιά του. Μετά φαίνεται πως το καλοσκέφτηκε, τα μάζεψε, ντύθηκε κι ήσυχα άραξε στη γωνιά του.
Ένας άλλος άρχιζε να βρίζει τους Αλβανούς, τους Ρώσους που ήρθαν στην Ελλάδα κτλ. κτλ. Άραγε τα σκέφτηκε αυτά που είπε ή του ήρθαν στο μυαλό διάφορες αρλούμπες απ' αυτές που ακούει από διάφορους αρλουμποπολιτικούς ή αρλουμποδημοσιογράφους; Στο κάτω κάτω δε σκέφτηκε το πιο απλό, ότι αν δεν ήταν τα "ξενάκια", δηλαδή το 60% του σχολείου, το σχολείο θα είχε κλείσει και μαζί μ' αυτό χιλιάδες άλλα και μαζί με τα σχολεία δε θα διοριζόντουσαν εκπαιδευτικοί την τελευταία δεκαετία. Τι μας νοιάζει όμως για το σπίτι του γείτονα που καίγεται...
Το κακό τρίτωσε μ' έναν άλλο συνάδελφο που ήθελε τον εισαγγελέα. Γιατί; Γιατί είναι ποινικά κολάσιμη πράξη! Μα την κόλαση και μα τον παράδεισο, έτσι το είπε.

Μου αρέσει πολύ αυτό που κάνουμε εμείς οι Έλληνες· όταν μας βολεύει ο νόμος, τον θυμόμαστε· όταν δε μας βολεύει, ο νόμος είναι λάθος. Δε χρειάζεται να πω ότι ο συνάδελφος είναι απ' αυτούς που βρίσκονται στο σχολείο ίσα ίσα στο τρίωρο ή στο τετράωρο του μαθήματος...

Φυσικά κανένας δεν κατέβηκε μια βόλτα στις τουαλέτες να δει τι γίνεται. Ούτε κανείς απ' αυτούς είδε τους τοίχους των τάξεων που είναι μισογκρεμισμένοι, βρόμικοι, άβαφοι. Δεν έχει σημασία που κάνουν μάθημα σ' αυτές τις τάξεις. Ούτε είδε ότι το σχολείο δε διαθέτει σχεδόν τίποτα από εξοπλισμό. Ούτε είδε ότι ακόμα γράφουμε με τις κιμωλίες στους πίνακες.

Με τον τελευταίο από τους συναδέλφους και μ' ένα γονιό πιάσαμε ψιλή κουβέντα, για να μην πω ψιλό καβγά. Τους ρώτησα αν συμφωνούν οι τουαλέτες να μην έχουν χαρτί. Να μην έχουν σαπούνι να πλυθούν οι μαθητές. Να είναι βρόμικοι οι τοίχοι. Αν διαφωνούν πως χρειάζεται στο Γυμνάσιο η ενισχυτική...
Με κοιτούσαν με κάτι μάτια... γεμάτα έκπληξη...
Συγχύστηκα με την μαλακεία τους κι έφυγα...

3 σχόλια:

gazakas είπε...

Τι ωραίο να ξέρεις πως υπάρχουν κάπου εκεί έξω και άλλοι συνάδελφοι με τους οποίους μοιράζεσαι τον ίδιο τρόπο σκέψης... και τι άσχημο να μαθαίνεις ότι υπάρχουν παντού τα ίδια ανθρωπάκια που αρθρώνουν την άναρθρη σκέψη τους διαρκώς -έτσι, για να μην αφήσουν ποτέ το μυαλό τους και το στόμα τους μόνο, σε μια γόνιμη σιωπή...

argy είπε...

Σύντομα, θα διδάσκω και γω σε σχολείο, όπου μπήκα μέσω του φετινού ΑΣΕΠ. Οι μαθητές που δεν έχουν καν καθηγητές Πληροφορικής, αφού εμείς ως μόνιμοι διοριζόμαστε τέλη Νοέμβρη έχουν δικαίωμα στην κατάληψη;
Οι τύποι που βολεύονται με το βύσμα και το status quo, είναι αυτοί που δήθεν "λεονταρίζουν", επιδεικνύοντας την παντοδυναμία τους στους αλλοδαπούς μαθητές, που παρασύρουν την ορθώς μεγαλωμένη ημεδαπή νεολαία.
Δε βρίσκεις άκρη μαζί τους, αφού στις δικές μας καταλήψεις προ 20ετιας παρασυρόμασταν από κακοποιά και αναρχικά στοιχεία. Δυστυχώς για την ευτελή επιχειρηματολογία τους, τότε δεν υπήρχε το εξιλαστήριο θύμα του "απολίτιστου" μετανάστη.
Πάντως, και γω χαίρομαι που θα συναντήσω συναδέλφους σαν και σένα που προάγουν την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων.

gyristroula2 είπε...

Καταλαβαίνω το θυμό σου, τον συμμερίζομαι απόλυτα. Μόνο που, δυστυχώς, όπως είπες κι εσύ, η κατάληψη δεν απαντάει στα προβλήματα που την προκάλεσαν. Παραλύει περισσότερο το διαλυμένο σχολείο και γίνεται μόνο πρόσχημα κοπάνας.
Εδώ χρειάζεται η ουσιαστική παρέμβαση των δασκάλων που δικαιώνουν το ρόλο τους, για να βρεθούν αποτελεσματικότεροι τρόποι διεκδίκησης, που δεν θα τιμωρούν τους "πελάτες" της κάκιστης παιδείας, με ανύπαρκτη παιδεία.
Είναι ευκαιρία να συζητήσετε πολύ με τα παιδιά, να τους προτείνετε τρόπους διεκδίκησης με ανοιχτό σχολείο, να σας βλέπουν εκεί έξω κάθε μέρα να νοιάζεστε και να μην μένουν μόνο με τους κάθε λογής τραμπούκους. Αν οι μαθητές καταλάβουν ότι οι δάσκαλοι που εκτιμούν ΔΕΝ εγκρίνουν την κατάληψη, αλλά είναι έτοιμοι να στηρίξουν άλλους τρόπους διεκδίκησης, συνήθως, αφήνουν την προσχηματική κατάληψη και περνάνε σε άλλους τρόπους.
Οι δικοί μας πρόπερσι μετά από λίγες μέρες κατάληψης, έγιναν στενός κορσές σε διευθυντή, σύλλογο, σύλλογο γονέων, σχολική επιτροπή. Τώρα το σχολείο, είναι...άλλο, δεν αναγνωρίζεται.



Για κάτι άλλο εκτός από λόγια και ατέρμονες συζητήσεις στον ιστοχώρο μου

"Ελληνικός Πολιτισμός"

Κάθε συνεργασία είναι καλοδεχούμενη!